"Życie jako najwyższa stawka."

     Opisując moją historię już trochę mnie poznaliście. Wiecie jak trudna była moja walka o życie i ile cierpienia mi przysporzyła. Dlatego chciałabym dziś nawiązać do tego tematu. Każdy z nas wie, że życie to najcenniejszy skarb jaki posiadamy. Dlatego tym bardziej musimy je szanować i o nie dbać. Czasami trudno jest nam się zmobilizować do tego aby zrobić proste badanie krwi. Zadbać o swoje samopoczucie fizyczne czy psychiczne. Czasami wystarczą małe kroki by zrobić coś w swoim kierunku. Jeśli czujesz się źle w swoim ciele. Uważasz, że masz trochę za dużo kilogramów to zrzuć tyle ile możesz by poczuć się lepiej. Wyjdź na spacer z psem, z koleżanką czy po prostu uprawiaj jakiś sport. Często tak mamy, że trudno jest nam się tym zająć. Nagle pojawia się zbyt duża liczba wymówek, które sprawiają, że odkładamy tę decyzję na później. Zanim coś zrobimy to tysiąc razy zastanawiamy się czy warto to zrobić, czy mi się w ogóle opłaca. Potem dochodzimy do wniosku, że po co mam to robić skoro i tak życie jest krótkie i nie ma co się ograniczać. Jeśli o siebie zadbamy to i dużej pożyjemy. Często człowiek nie docenia swojego życia, czasu jaki poświęca najbliższym czy nawet sobie. Tylko nagle gdy przychodzi choroba, śmierć bliskiej nam osoby nagle okazuje się, że tyle jeszcze nie zrobiliśmy, że nie poświęciliśmy odpowiednio dużo czasu tej drugiej osobie. Dlaczego akurat w tak trudnym dla nas czasie dopiero potrafimy docenić sens naszego życia? Ja mam to szczęście, że urodziłam się po raz drugi. Bo doświadczając choroby zupełnie inaczej patrze teraz na życie. Ono ma dla mnie bardzo duże znaczenie. Chce się nim cieszyć, czynić dobro na około, korzystać z jego dóbr i doświadczać wydarzeń, które są jeszcze przede mną. Dlaczego niektórzy nie chcą tego wszystkiego co oferuje nam świat? Czy się boją? Czy ktoś im zabrania? Czy po prostu nie chcą tego świata bo coś w nim im nie pasuje i nie potrafią się w nim odnaleźć? Stykamy się czasami ze śmiercią, niektórzy już doświadczyli jej w rodzinie czy wśród przyjaciół. Jest to bardzo ciężki okres w naszym życiu. Często nie jesteśmy przygotowani na śmierć, przychodzi z zaskoczenia. Takim przykładem może być nagła choroba czy samobójstwo. Przyczyn jest dużo. Znajduję się w gronie tych osób, które doświadczyły już śmierci w swojej rodzinie. Tą osobą był mój dziadek. On uczestniczył w moim wychowaniu bo w okresie dzieciństwa mieszkałam z dziadkami. Niestety mój ojciec nie uczestniczył w moim wychowaniu, nawet się mną nie interesował więc tak bardzo byłam przywiązana do dziadka. Odszedł nagle, niespodziewanie. Poczułam jak ziemia usuwa się spod moich nóg. Nie mogłam pojąć jak to się stało. Nie byłam na taką wiadomość przygotowana. Żałowałam, że nie zdążyłam przed śmiercią powiedzieć mojemu dziadkowi jak bardzo go kocham. Choć wiem, że na pewno o tym wiedział. Jak ciężko jest nam pogodzić się ze starta bliskiej nam osoby. Często nie jesteśmy na to przygotowani, tak samo jak na chorobę nowotworową, która wprasza się do naszego organizmu i sieje spustoszenie. Byłam zdrowym dzieckiem, spędzałam aktywnie czas, niczego mi nie brakowało. Jednak ten problem dotknął również mnie. Choroba nowotworowa ma to do siebie, że jeśli pojawi się w naszym organizmie to bardzo szybko postępuje. Wystarczy kilka miesięcy a może być w takim stadium zaawansowania, że nic już nam nie pomoże. Dlatego tak ważne są badania i dbanie o swoje zdrowie. Nie po to aby podobać się innym po przez promowany w dzisiejszym świecie styl bycia "fit". Ale trzeba to robić dla własnego zdrowia, samopoczucia a na końcu tej ścieżki jest ładny wygląd. Trzeba zacząć myśleć na odwrót. Na pierwszym miejscu zdrowie a potem reszta świata. Dbajcie o swoje zdrowie, nikt tak dobrze się nim nie zaopiekuje jak wy. Przecież znacie swoje ciało najlepiej. Od was zależy czy chcecie żyć długo i szczęśliwie. Nikt nie chciałby być zaskoczony tak niemiłą niespodzianką w postaci choroby czy nawet śmierci. Wybierzcie się choć raz w roku na proste badanie krwi, by sprawdzić czy wszystko jest z wami w porządku. Poświęćcie czas swojemu organizmowi i dbajcie o swoje życie bo macie je jedno i nikt wam go nie zwróci.


 

Komentarze

Popularne posty